dinsdag 2 juni 2015

Choco Aardbeien met Kokos





Een van mijn medestudenten van de kinderyoga opleiding was jarig en had deze heerlijke choco aardbeien gemaakt. Ik was meteen verkocht! Een super lekker tussendoortje, wat er leuk uitziet en simpel is om te maken. Ook leuk om samen met kinderen te maken.

De volgende dag deed ik gelijk boodschappen en maakte ik de aardbeien op het strand. Daar vielen ze ook goed in de smaak. Al snel was de eerste lading op en maakte ik een volgend bord. Lekker om zelf op te eten, maar nog leuker om uit te delen.
Ik gebruikte pure chocolade 65%. Uiteraard kan je ook melkchocola gebruiken, al bevat pure chocolade minder suiker en is het dus gezonder. Tip: erg lekker bij een glas bubbels, maar zelfs met een kopje thee zijn ze heerlijk!

Dit heb je nodig:
500 gr aardbeien
100 gr pure chocolade
topping: kokos schaafsel

Bereiden
Doe de chocolade in stukjes in een glazen kom en laat het au bain-marie smelten boven een pannetje met kokend water. Roer goed door. Was de aardbeien, haal de kroontjes eraf en prik de aardbei op een saté-prikker en doop hem in de gesmolten chocolade. Leg de aardbeien op bakpapier en strooi er wat kokos over. Herhaal dit bij alle aardbeien en leg ze vervolgens in de koelkast, zodat de chocolade lekker knapperig kan worden.

Eet lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡