woensdag 28 mei 2014

Quinoa salade met 'vanallesennogwat' van Caat


Caat is een van mijn liefste vriendinnetjes en gelukkig houdt ze net als ik van lekker eten. Eigenlijk eten we elke week wel een keer samen of met andere vrienden erbij. Altijd is het gezellig, lekkere wijntjes erbij en kletsen maar. Soms serieuze gesprekken, maar meestal slap ouwehoeren en heel hard lachen. We kennen elkaar al zo'n 15 jaar en weten alles van elkaar.

Afgelopen week ging ik bij haar eten en toen ik binnenkwam was ze al lekker bezig met voorbereidingen in de keuken. Toen ik haar vroeg wat we voor lekkers gaan eten zei ze: 'oooh gewoon een quinoa salade met vanallesennogwat erdoor'. Eigenlijk kookt caat altijd lekker, dus ik daar maak ik me nooit zorgen over, maar nu was ik wel benieuwd naar die 'vanallesennogwat'.

De salade was super lekker en vandaar dat ik het recept van Caat graag met jullie deel.
Tip: Maak iets meer, dan heb je de volgende dag een super gezonde lunch!


Dit heb je nodig voor 2 personen:

100 gr quinoa
250 gr sperziebonen, door midden gesneden en getopt
1/2 komkommer, in blokjes
handje taugé
2 tomaten, in blokjes
1 bosuitje, in ringetjes
50 gr feta, gekruimeld
2 eetl. limoen
scheutje olijfolie
peper en zout

Bereiden
Breng een pan met water aan de kook en kook de quinoa zoals op de verpakking staat. Blancheer in een andere pan de sperziebonen in ongeveer 4 minuten tot ze beetgaar zijn. Spoel ze af onder de koude kraan.
Als de quinoa gaar is voeg de taugé toe en hussel door elkaar. Voeg de tomaat, komkommer, bosui en sperziebonen toe. Brokkel vervolgens de feta erover. Besprenkel met limoensap en olijfolie.
Breng op smaak met peper en zout.

Eet lekker!
Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡