maandag 10 februari 2014

Zoete Aardappelsoep met Pompoen



Deze volle romige soep is snel klaar en heel erg gezond! Ik maak hem geregeld en dan gelijk extra veel zodat ik een deel kan invriezen. 's Morgens voor mijn werk warm ik de soep op, die ik dan in een thermofles mee neem. Zo heb ik later een warme, gezonde en goed vullende lunch.

Dit heb je nodig voor 1 liter soep:
1 liter bouillon
3 zoete aardappels (bataat), gewassen en in blokjes gesneden
400 gr pompoen, gewassen en in blokjes gesneden
2 eetl. peterselie, fijngesneden
3 tenen knoflook
1 witte ui
peper en zout
2 theel. kokosolie
evt. scheutje olijfolie

Bereiden
Bak de ui en knoflook in de kokosolie. Voeg als de ui glazig is, de pompoen en zoete aardappel toe. Schep een aantal keer om en giet dan de bouillon erbij. Laat 15 minuten op laag vuur koken tot de groenten gaar zijn. Voeg de peterselie toe, roer door en blend het geheel tot een fluweelzachte soep.
Breng op smaak met peper en zout en giet bij het opdienen en scheutje olijfolie erin.

Eet lekker!
Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡