woensdag 16 oktober 2013

Home Made Boekweit Wraps gevuld met Pompoen & Avocado

Vandaag een lekker glutenvrij recept uit de nieuwste HappiFood; boekweit wraps met rauwe pompoen en avocado. In het oorspronkelijke recept worden hazelnoten gebruikt, aangezien ik nog veel walnoten in huis had, heb ik deze gebruikt.

Leuk om een keer rauwe pompoen te gebruiken, in plaats van hem te koken, stomen of roosteren. Door de pompoen in dunne plakken te snijden (dunschiller) is hij niet te hard, maar wel lekker knapperig. Verder wordt er in het recept rijst- of koolzaadolie gebruikt. Dit had ik thuis niet op voorraad, dus heb ik lijnzaadolie gebruikt.

De wraps vond ik de eerste keer dat ik ze maakte vrij vlak van smaak, dus heb ik de 2e keer er meer zout en peper door gedaan. Als je echt van spicy houdt kan je er ook een paar druppels tabasco door doen.
 
Voor dit gerecht heb je een kwart oranje pompoen nodig, de rest van de pompoen heb ik gemarineerd en geroosterd in de oven, om hier vervolgens pompoenpuree (als beleg te gebruiken) van te maken.
Het recept hiervoor volgt later... Tevens volgt deze week nog een overzicht met mijn favoriete pompoenrecepten, het is ten slotte herfst!

Boekweit wrap met rauwe pompoen en avocado

Dit heb je nodig voor 4 personen:
1/4 oranje pompoen (bio), geschild en in fijne plakken gesneden
2 avocado's, in plakjes gesneden
100 gram jonge (brokkel) geitenkaas
2 eetl. lijnzaadolie 
handje walnoten, grof gehakt
sap van 1 limoen
1 teen knoflook, fijn gehakt
bosje koriander, fijn gehakt
tahin, om op de wrap te smeren
peper en zout

Wraps
200 gr boekweitmeel
2 eieren
1 eetlepel tahin
300 ml water
25 gr koriander, fijn gehakt
1,5 theel. zout
0,5 theel. peper, gemalen
 
Bereiden

Maak de marinade door de lijnzaadolie, knoflook en limoensap door elkaar te mengen en breng op smaak met peper en zout.
Doe de pompoenplakjes in een ruime kom en roer hier de dressing doorheen, laat dit één uur marineren.

Mix het boekweitmeel, eieren, water, tahin, zout en de koriander tot je een mooi beslag hebt. Bak hiervan 8 wraps in een koekenpan in een beetje kokosolie. Het beslag was bij mij ietwat dik, dus heb ik wat extra water toegevoegd.

Snijd de avocado in dunne parten en schep dit samen met de walnoten, geitenkaas en koriander door de gemarineerde pompoen. Smeer wat tahin op de wrap en beleg hem met het groentemengsel. 

Gemarineerde pompoen met geitenkaas, walnoten en koriander


Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡