zaterdag 19 oktober 2013

Hartige Wentelteefjes met ovengedroogde Tomaatjes & Avocado


Vroeger bij mijn ouders thuis kookte mijn vader eigenlijk altijd. Wanneer mijn vader door zijn werk pas laat thuis kwam, dan dook mijn moeder de keuken in. Vaak aten we dan heerlijk zoete wentelteefjes, lekker makkelijk en snel. Wat vonden mijn broertje en ik die wentelteefjes heerlijk! Hoogste tijd dus om dit jeugdsentiment weer in huis te halen. Zoals je zult begrijpen doe ik het net even anders dan normaal, vandaar een recept voor hartige wentelteefjes, goed gekruid met paprikapoeder, nootmuskaat en lekker wat knoflook.

Afgelopen tijd heb ik wekelijks een speltbrood gebakken, erg lekker en gezond. Zonde om oud brood weg te gooien en perfect om dit brood dus voor de wentelteefjes te gebruiken.

De wentelteefjes heb ik gegeten met ovengedroogde tomaatjes, bekijk hier het recept, met avocado en wat oude kaas. Later volgt er ook nog een zoet wentelteefjes recept.

Hartige Wentelteefjes met Nootmuskaat, Paprikapoeder & Knoflook
Dit heb je nodig voor 4 wentelteefjes:

4 sneedjes (oud) brood
1 ei
2 eetlepels yoghurt
2 eetlepels water
1 teen knoflook
1/2 theel. paprikapoeder
1/2 theel. nootmuskaat
snuf peper en zout
boter om in te bakken

Beleg: ovengedroogde tomaatjes, 1/2 avocado en 1 plakje oude kaas

Bereiding

Maak van het ei, yoghurt, water, knoflook, nootmuskaat en paprikapoeder een glad beslag. Breng op smaak met wat peper en zout. Giet het beslag in een diep bord en leg hier de sneedjes brood in. Laat het brood 5 minuten weken, zodat het beslag helemaal in het brood kan trekken. 

Neem een koekenpan en laat hierin wat (geklaarde) boter smelten, bak de wentelteefjes op laag vuur, in ongeveer 8 minuten aan beide kanten goudbruin.

Beleg: Ovengedroogde Tomaatjes, Avocado & Oude kaas snippers
 Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡