maandag 4 maart 2013

Inktvisjes met Knoflook- Kruiden Buikjes




Inktvis uit de oven, gevuld met lekkers is echt een van mijn favoriete recepten, vandaar dat hij niet kan ontbreken op mijn blog. 

Deze kleine pijlstaartinktvisjes, zijn verantwoord gevangen in de Noordzee. De visboer heeft ze al schoongemaakt en dat maakt het een heel makkelijk en snel gerechtje om klaar te maken. Perfect als voorgerecht of lunchgerecht, maar ook prima als hoofdgerecht met een salade erbij.

Als vulling ik heb gekozen voor veel verse kruiden, met knoflook, ansjovis en citroen, maar uiteraard kan je er je eigen draai aangeven. Zorg dat je de inktvis niet te lang in de oven zet, dan wordt hij taai. De kleine inktvisjes zijn erg kwetsbaar, vul ze voorzichtig, zodat ze niet scheuren.




Dit heb je nodig als voorgerecht of lunch voor 2 personen:

200 gram pijlstaartinktvisjes (ongeveer 6 kleintjes of 3 grote)
broodkruim van 3 sneedjes oud of getoast brood
handje gehakte dille
handje gehakte peterselie
handje gehakte basilicum
2 tenen knoflook fijn gesneden
sap van 1/2 citroen
3 ansjovisjes, fijn gesneden 
scheutje olijfolie





Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de tentakels los en snijd ze fijn. Meng de tentakels met kruiden, broodkruim, knoflook, citroensap en ansjovis. Giet er een scheutje olijfolie bij en meng goed door. Vul de inktvisjes voorzichtig met een klein lepeltje  tot ze helemaal gevuld zijn.
Bak ze vervolgens in de oven in ongeveer 10 minuten gaar.




Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me heerlijk, ik ga het deze week nog proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen, dank je! Heb je de inktvisjes al gemaakt? Ik ben benieuwd! :)

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie! ♡