maandag 8 april 2013

Gevulde Aubergine met Quinoa en Tahinsaus

Laat ik beginnen mijn excuses aan te bieden, voor de mega slechte foto bij dit recept. Mijn iphone had genoeg overuren gemaakt en had er blijkbaar geen zin meer in. Deze foto is met mijn macbook gemaakt, beroerder kan bijna niet.

Toch is dit gerecht zo lekker, dat ik het wel met jullie wil delen! Probeer het maar eens en stuur me alsjeblieft een foto, dan kan ik dit misbaksel eraf halen! ;)

Het sausje van tahin maakt het helemaal af. Tahin lijkt qua structuur een beetje op pindakaas, het is gemaakt van gemalen sesamzaadjes. Je kent het wellicht van hummus, daarin is tahin een belangrijk ingrediënt. 


Dit heb je nodig voor 2 personen:

2 grote aubergines
150 gram quinoa
4 tomaten, in blokjes
3 eetlepels tahin
handje peterselie, fijngehakt
1 eetlepel citroensap
handje pijnboompitjes, geroosterd
bosuitje, in ringetjes
teentje knoflook, geperst
olijfolie


Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Snijd de aubergines over de lengte in tweeën. Snijd schuine strepen in de aubergine, zorg dat de schil heel blijft. Giet er per helft 1 eetlepel olijfolie over en bestrooi met zout en peper. Zet de aubergines in de oven en bak ze in 30 minuten tot het vruchtvlees zacht is geworden.

Kook ondertussen de quinoa in 300 ml water gaar en droog. Fruit het uitje met de knoflook en voeg de tomaat en vervolgens de quinoa toe. Bak het mengsel, tot de tomaten zacht worden. Haal de aubergines uit de oven en schep het quinoa mengsel op alle helften.
Zet nog 10 minuten terug in de oven. 

Maak ondertussen de tahinsaus, door de tahin te mengen met citroensap, peterselie en een scheutje water, tot de saus een mooie dikte heeft.

Haal de gevulde aubergines uit de oven en schep er een beetje saus over, bestrooi met pijnboompitjes. Verrassend lekker!


Slechte foto van Martine...

Bineke, super bedankt voor de foto's die je me gestuurd hebt! Ik hoop dat het heeft gesmaakt! Thanks! X

Goede foto van Bineke


Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡