zaterdag 9 februari 2013

Appeltje Eitje Ontbijtje



Dit is een uitprobeersel. In mijn fruitmand trof ik een zwaar verrimpelde appel aan, die het in de mand niet meer naar zijn zin had, dus ik dacht, die gaan we uit zijn lijden verlossen.

Ik had heel veel zin in pancakes, toen besloot ik eens iets nieuws te proberen door alleen eieren toe te voegen aan de geraspte appel en als het ware gebakken 'appeleitjes' te maken. 

Het omdraaien van de appeleitjes lukte niet altijd even netjes, maar dat kan zomaar aan mij liggen, aangezien dit niet mijn sterkste ding is. Rozijntjes zijn er denk ik ook erg lekker door, maar die had ik helaas niet in huis vanmorgen.




Dit heb je nodig:
1 appel
3 eieren, licht losgeklopt
rozijnen
snuf kaneel
poedersuiker
kokosolie om in te bakken







Bereiding

Rasp de appel middelfijn en doe de 3 losgeklopte eieren in een ruime kom. Voeg de kaneel toe en mix het mengsel met een garde kort door. Laat een klontje kokosolie in de koekenpan warm worden en schep daar per keer 2 à 3 rondjes van het eiermengsel in. Bak aan beide kanten goudbruin.





Eet lekker! ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡